Parijs Marathon – week 1/18 – Definiërend

//Parijs Marathon – week 1/18 – Definiërend

De marathon schema's hangen klaar ... Parijs met de man #romantisch #ParisMarathon

Het is zover, de training voor de marathon van Parijs is gestart. De trainingschema’s hangen alvast op de koelkast.

Het leuke aan deze marathon is, dat ik hem samen met Bjeurn ga lopen … althans dat is het plan.
Veel samen trainen zal misschien niet mogelijk zijn, integendeel, het zal er niet gemakkelijker op worden om de trainingen in te plannen. Maar we kunnen elkaar alvast motiveren en oppeppen.
Ik kijk trouwens ook al uit naar onze citytrip. (tips voor leuke hotellekes in Parijs zijn welkom)

Dit was een week waarin ik doelen en strategie definieerde.

Het doel is de marathon binnen de 4u lopen (dan kan ik dat eindelijk schrappen van mijn bucket list). 

De strategie is de volgende

  • Het schema blijft onveranderd, vorige keer werkte het goed … ik begin dus terug met het trainen op hartslag en ik train minimum 3 keer per week, de 4de training is optioneel.
  • Deze keer ben ik wel van plan om echt wat gewicht te verliezen en zo tijd te winnen (want ik berekende hier, dat ik 8min sneller loop, als ik 2kg minder weeg als vorige keer … waarmee ik onder de 4u zou aankomen). Er zitten nieuwe batterijen in de weegschaal en deze keer is gewicht geen geheim (en hoop ik zo wat gemotiveerder te blijven)
  • Ik ga proberen om minimum 7u per nacht te slapen
  • En ik probeer mijn dagelijkse cola zero te bannen (welk effect ik hiervan verwacht is me niet zo héél duidelijk … minder drang naar zoets denk ik)

Bloggewijs zal ik elke zondag een samenvatting van de week proberen te geven (om jullie niet teveel te vervelen met loopverslagen).
Hierin vertel ik dan hoe ik de week ervaren heb (deze week dus definiërend)
Een mooie grafiek met in het blauw de aantal kilometers van het schema, in het rood het werkelijk aantal gelopen kilometers en in het oranje het gewicht.
Ik ben dus goed bezig als de rode lijn niet onder de blauwe komt en als de oranje lijn naar beneden gaat ;-)
Verder volgt nog een kleine samenvatting van de trainingen en andere dingen die ik wil delen.

De cijfertjes
Aantal kilometers gelopen: 37 km
Gewicht (gemiddelde van week): 58,7 kg

Training 1: 5.56 km – 31m:55s – 5:45 min/km – alleen

Training 2: 14,29 km – 1h:32min – 6:26 min/km – met de heidejoggers

Training 3: 6.20 km – 36m:27s – 5:53 min/km – met Bjeurn

Training 4: 10.00 km – 46m:27s – 4:39 min/km – eindejaarsjogging in Kampenhout.
Een wedstrijd die ik al jaren probeer mee te lopen. Geef mij maar zo’n gezellige stratenloopjes zoals deze.
Hier heb ik vandaag een dik persoonlijk record gelopen, mijn vorige 10K record direct met 3 minuten verbroken. Misschien doordat ik mezelf de eerste keer ooit voordien warm liep (niet mijn idee). Ik loop in elk geval nog altijd op wolkjes.

Blessuregewijs: op de hoede voor de rechterscheen

By | 2017-10-24T22:38:52+00:00 december 14th, 2014|Tags: , , |12 Comments

12 Comments

  1. Ploetermoeder 15 december, 2014 at 09:24 - Reply

    ooooooh, ik zou zo graag mee trainen :o))
    hier nog volop aan’t overwegen wat de plannen zijn in 2015
    op een of andere bizarre manier ben ik er ondertussen in geslaagd om op te bouwen naar 14k (gisteren) aan een snelheid van 9.5 km/u
    gezien mijn ellende leef ik dus ook op een wolk :o))
    alleen; ik train wel altijd alleen maar “durf” momenteel niet alleen mee doen aan een wedstrijd.
    zou graag de 1/2 van Parijs doen …

    • Annelyse 17 december, 2014 at 10:53

      ge zijt kei goe bezig :-) !!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. Tom 15 december, 2014 at 09:52 - Reply

    Wat een motivatie seg! Als je eens iemand zoekt om een 10 à 15K loopje mee te doen > call me!

    • Annelyse 17 december, 2014 at 10:54

      ok, dat ga ik onthouden ;-)

  3. kaat 16 december, 2014 at 11:30 - Reply

    succes ! Leuke manier van loopbloggen trouwens :-)

    • Annelyse 17 december, 2014 at 10:55

      bedankt

  4. Wiek 16 december, 2014 at 22:47 - Reply

    Jeuj, meer looplogjes. Die ga ik met plezier volgen.
    Ik hoop volgende week voorzichtig weer te beginnen met lopen. Na een tweede zwangerschap. Geen idee wat het lijf daarvan gaat vinden. Een langere afstand lijkt me tof, heel stiekem kijk ik naar een marathon maar dan over een aantal jaren, dat wel.
    Je reeks naar Amsterdam heb ik graag gelezen en ook nu ben ik benieuwd.
    Nog één onbeschaamde vraag tot slot, hoe lang ben jij? Voor een inschatting van gewicht-lengte en waar ikzelf ongeveer zou zitten in vergelijking.
    Sterkte met de gevoelige scheen.

  5. Annelyse 17 december, 2014 at 10:53 - Reply

    ik ben 1m69 :-)

  6. Wiek 17 december, 2014 at 21:16 - Reply

    Ha, 1.70 hier en mijn pre-zwangerschapsgewicht is ca 59 kilo. Dat is een prima begin (als ik eerst rustigaan weer daar kom, vooralsnog geef ik borstvoeding en val ik heel langzaam af). Dank voor je antwoord.

  7. Tess 26 december, 2014 at 16:02 - Reply

    Mama Shelter is een heel leuk hotel in Parijs. Succes zeg!

    • Annelyse 28 december, 2014 at 20:56

      jammer, net geboekt

  8. Heidi 28 december, 2014 at 23:05 - Reply

    Zo professioneel bezig :-) Ik ga met veel interesse volgen want zou toch ooit ook eens een marathon willen lopen…

Leave A Comment