Tour d'Europe

De voorbereiding van onze fietsreis krijgt stilaan wat meer vorm.

Er is een route 1.0, dit is alvast de eerste aanzet maar zeker nog niet de finale versie.
In deze eerste aanzet komen we uit op 12 800km … het totaal aantal kilometers lijkt realistisch, de verdeling echter wat minder, we moeten immers ook rekening houden met de seizoenen dus we willen pas na februari uit spanje wegtrekken.
Vermits we rekenen met 50 km per dag en 5 fietsdagen per week wordt het tweede deel van onze reis net iets te ambitieus …  en dan zijn we volgens het dit plan nog niet langs de noordpoolcirkel geweest (een mijlpaal die we zeker willen bereiken). Verder zijn er nog talloze discussies … gaan we via Noorwegen? (maar dan missen we Stockholm) … bezoeken we mijn collega in Worthing … doen we de grote steden aan, of vermijden we deze best?
We zullen dus nog moeten optimaliseren en waarschijnlijk ook nog ergens een vliegtuig of een trein inpassen.

Ook worden we geconfronteerd met het spreekwoord “kiezen is verliezen”. Waar 14 maand eerst gigantisch lang leek, lijkt 14 maand nu te kort om alles te doen wat we zouden willen doen. Maar we gaan ons vooral concentreren op de toffe dingen die we wel zullen meepikken.

Onze reisroute heeft ook een aparte pagina op deze blog gekregen en kan je hier bezichtigen (of boven gaan staan op Tour d’ Europe en dan verder klikken op “De Route”). Waarschijnlijk zal deze nog wel enkele keren worden bijgewerkt vooraleer we vertrekken.

Route 1.0 goed voor 12800 km. De route zal nog wel veranderen maar de aanzet is er alvast #tourdeurope #bikelove #travel #travelbybike

Verder zijn we ook begonnen aan onze paklijst. Deze vinden jullie eveneens onder “Tour d’Europe” onder “De paklijst”.
We zijn begonnen met oplijsten, kiezen, selecteren en kopen. Het aanhangkarretje (Bob Yak) vonden we overlaatst alvast tweedehands.
Ondertussen hebben we al héél wat maar toch zijn er nog wat keuzes te maken, zo willen we nog een laptop en fototoestel kopen, gaan we waarschijnlijk ook 2 stoelen meenemen (luxe … maar wel hetgene dat we onze vorige reizen het hardste misten), willen we een brookszadel (zeker luxe, maar zo ferm) en moeten we vooral nog investeren in technische kledij (die kledij is echt moeilijk voor mij, ik wil ook nog een beetje modieus voor de dag komen)

Ook een hele belangrijke, de school.
Nog niet alles is duidelijk maar we hebben ondertussen een afspraak met de school achter de rug en ik ben volledig gerustgesteld. De school wil zich mee engageren om dit tot een succes te maken. We krijgen hulp in de voorbereiding en met het verzamelen van het lesmateriaal en nadien mogen de kinderen terug mee inpikken in de klas waar ze vandaan kwamen. Is er eventueel een achterstand (maar dat is zeker niet onze opzet) dan worden ze door de zorgjuffen wat extra bijgewerkt, maar blijven zitten is geen optie. Oef !!!
Er werd ons ooit verteld dat de even schooljaren het gemakkelijkst zijn op gebied van leerstof, omdat deze voornamelijk herhaling zijn met enkele nieuwe dingen … dit blijkt te kloppen.
Het tweede leerjaar (Vic) is blijkbaar het ideale leerjaar om onze trip in te plannen want op gebied van leerstof is dit het gemakkelijkste jaar … wat maaltafels, hoofdletters en bewerkingen tot 100 ….. dat zien wij ook wel zitten.
Het vierde leerjaar (Liv) zal ook wel meevallen. Breuken, kommagetallen, …. Dat moet wel lukken als je dag in dag uit op een kilometerteller zit te turen. Liv zal mogen berekenen hoeveel % van onze rit we al hebben afgelegd.

En zo plannen we verder, en krijgen we elke dag wat meer goesting om te vertrekken.