Tortellini met spinazie

Tortellini

En dit is een recept van Esther. Ik moet volledig afgaan op de feedback van Bjeurn want hij was kok (en ook  entertainer, begeleider van monsterlijke etertjes) van dienst. Maar naar zijn input was het zeer eenvoudig te maken en heerlijk bevonden door de kinders. En nog gezond ook. Deze scoort zeer hoog!!!

Hoeveelheden in het recept zijn per persoon

  • 125 gr Tortellini
  • 0.5 ui
  • 0,5 teen knoflook
  • 300 gram spinazie of 150/200 gram pp diepvries
  • zout
  • peper
  • 3 theelepel pesto, groen
  • 1 eetlepel olie
  • 20 gram kaas, geraspt
  1. Kook de tortellini gaar.
  2. Laat de spinazie in ongeveer 5 min. in een grote pan water slinken. Laat dit daarna uitlekken in een zeef.
  3. Snipper de ui. Verhit olie en fruit de ui. Pers de knoflook uit in de pan.
  4. Roer de spinazie en de pesto door de ui. Breng de spinazie op smaak met zout en peper.
  5. Serveren met geraspte kaas.

tip: In plaats van pesto kun je ook knoflookroomkaas (bv boursain) doen.


Discover more from Annelyse

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

5 thoughts on “Tortellini met spinazie”

  1. Lijkt me lekker, dus gaan we ook maar eens proberen!
    Toch nog wat vraagjes.
    Die tortellini komt dat van de versafdeling of…?
    125gr lijkt me niet zoveel is dat voldoende voor drie man? Ik ben nogal slecht in pastahoeveelheid inschatten!
    die spinazie is altijd per persoon? ook die 300gr vers?
    Hebben jullie verse of diepvries genomen?
    Mmm, ik heb er al zin in!

  2. en de tortellini is idd van de versafdeling. Wij hebben verse spinazie genomen, maar slechts 1 zak (maar dit was dan ook weer te weinig voor 3 personen) ik zou 2 zakken nemen voor 4 personen

  3. Fijn dat het zo goed smaakte:) Wij gebruiken 125 gram droge tortelini per persoon, is ruim voldoende. Voor kinderen de helft.

  4. deed me spontaan aan een snel gerechtje denken met spinazie (met of zonder room) uit den diepvries?
    gehakt, champions (klein snijden), ui bakken
    krullekes (of andere pasta) koken
    en dan hupsakee smullen maar… of kan ook met wat kaas erover in den oven 🙂

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll to Top