Trop is trop en teveel is teveel !

2013-04-14T22:09:45+00:00 april 14th, 2013|Categories: Uncategorized|Tags: , |7 Comments

’t is al ongeveer een maand dat ik sukkel met een loopblessure, mijn eigen schuld … ik was TE enthousiast, ik wou TE veel, TE snel.

Zelfstudie op google vertelde me dat ik een slijmbeursontsteking had, niet leuk, want eens je daarmee sukkelt is het voor jaren (vertelden de internetfora me).
De dokter echter bleek toch wel zijn diploma waardig te zijn en stelde de diagnose “Neen, ’t is geen slijmbeursonststeking, maar een peesonsteking en ik voel ze ‘hier’ (au) zitten”

Even dacht ik dat dit goed nieuws was, maar een peesontsteking is al evenveel miserie. Je kan dan wel ontstekingsremmers nemen (en dat doe ik ondertussen al 2 weken), maar iets dat amper doorbloed wordt heeft daar ook niet zoveel baat bij (vertelde de dokter me).

Rusten, ontstekingsremmers nemen en bidden … dat deed ik dus … tevergeefs.
Want het proefloopje aan gezapig tempo op ideale ondergrond vertelde me dat het nog grondig fout zit. Na 3km terug zeer en bij km4 ook uitstralingspijn.

Volgende stap zal kinesist zijn en ultieme redmiddel is een injectie (maar dat zie ik zelf precies niet zitten … google was daar niet zo lovend over).

Ik zou wel willen huilen, maar ik heb me voorgenomen om dat niet te doen en het volgende in mijn gedachten te houden “Elk nadeel heeft zijn voordeel !”

En ik heb al stappen ondernomen … vanaf vrijdag ga ik op zwemles om crawl te leren (zodat ik -als ik ooit terug zal kunnen lopen- dit kan vieren met een triatlon), en ik ga me concentreren op het fietsen. ’t is terug goed weer, dus terug met de fiets naar ’t werk … en binnen twee weken fiets ik al naar Parijs (staat los van de blessure, maar is wel handig meegenomen om mijn zinnen te verzetten).

Lopen is echt wel mijn favoriete sport maar heeft één groot nadeel … ’t is een zeer blessuregevoelige sport, dus vanaf nu wil ik triatleet worden … als ik geblesseerd ben voor een ene sport, beoefen ik gewoon de andere.

 

7 Comments

  1. Caro 14 april, 2013 at 22:50 - Reply

    Wat een pech, die blessure. Ik kan me voorstellen dat het behoorlijk frustrerend is. Maar gelukkig neem je het goed op. Veel succes met het zwemmen. Ik wil eigenlijk op op crawlzwemles, maar ik ben bang dat ik mijn schouder er te veel mee ga belasten. Voorlopig hou ik het bij schoolslag en een beperkt aantal lengtes crawl.

  2. nowelja 15 april, 2013 at 08:39 - Reply

    Succes met je nieuwe sporten! En wow, naar Parijs fietsen! Ik ben al benieuwd naar je ervaringen daarover. Ik heb er hier thuis eentje rondlopen (of misschien beter rondfietsen) die dat ook wel ziet zitten…

  3. An 15 april, 2013 at 09:56 - Reply

    Uw loopje van gisteren zag er anders niet erg rustig uit,… ;-) Ik weet dat het niet makkelijk is om het rustig aan te doen, zeker niet als je doelen stelt.
    Ik zou een sportarts consulteren ipv teveel te googlen. Die kennen er toch iets meer van dan de reguliere huisarts.
    En fietsen is goed. En triatlon is tof maar zelf kan ik daarvoor niet goed en graag genoeg zwemmen. :-)

    • An 15 april, 2013 at 12:11

      Dat loopje was dus een fietsje. :-)

  4. kaat 15 april, 2013 at 14:07 - Reply

    That’s the spirit ! Ik ben ook ooit 2 maanden out geweest door hamstringblessure en heb ook gewoon voor zover het kon (in het begin niet eens fietsen) alternatieve sporten gedaan. Toen alles gedaan was (méér dan de voorziene 8 weken) liep ik zonder problemen opnieuw 10 km, vanaf de eerste keer. Het voordeel is dat je je dan eens echt kan toeleggen op iets anders en dat kan toch alleen maar verrijkend zijn ?
    Toch is het natuurlijk niet leuk, goed verzorgen en niet te snel terug is de boodschap !

  5. Leen* 15 april, 2013 at 20:56 - Reply

    Gij zijt het levende bewijs dat sporten verslavend werkt!

  6. jacques 15 april, 2013 at 22:01 - Reply

    Ik wou iets schrijven in de aard van “dat legt een bom onder….” maar gezien de berichten die ik hier zie binnenlopen over de marathon van Boston ……;

Leave A Comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.