Vandaag kwam er in de media dat influencers transparant moeten zijn en hun blogposts, instagram, …. vergezellen van het label reclame, enfin, daarna werd dat dan weer ingetrokken.
Ik heb echter alvast mijn label “samenwerking” veranderd naar “reclame” en ik blijf nog steeds volledig achter mijn reclamecode staan die ik al meer dan 2 jaar geleden schreef.
Ik wil héél transparant zijn als een blogpost uitgaat van een samenwerking, …. maar jullie mogen niet van mij verwachten dat ik het ook altijd vermeld wanneer een blogpost ‘geen samenwerking’ is, want 99% van mijn blogposts zijn dat niet. Ik heb het immers eens nagekeken en op mijn blog staan welgeteld 24 blogposts die het gevolg zijn van een samenwerking, waaronder meestal activiteiten waaraan ik mocht deelnemen. En vermits ik bijna 2400 blogposts in totaal schreef is dat ongeveer 1% van alles wat ik ooit op mijn blog schreef.
Op zich vind ik het feitelijk geen slechte zaak dat er een regelgeving komt, want ik voel me soms bedot als blijkt dat bloggers verzwijgen dat ze die vakantie niet zelf betaald hebben, laten uitschijnen dat ze spullen zelf gekocht hebben terwijl dat niet zo is of reclame maken voor het goede doel terwijl ze daarvoor betaald worden, terwijl ik daar eigenlijk geen probleem mee zou hebben als het ook transparant was. 
Enfin zie hieronder