Wenen Marathon – Week 16/18 – Het lijf protesteert

2017-10-24T22:38:28+00:00 maart 28th, 2016|Categories: Uncategorized|Tags: , , |5 Comments

tired

Bovenstaande quote klopt niet helemaal … want ik weet wel dat er nog vermoeiende fasen in het leven zijn, als je kinderen hebt die slechte slapers zijn bijvoorbeeld. Maar wat ik elke marathontraining onderschat is hoe slopend die zware trainingsweken zijn. Elke keer beland ik wel eens in de lappenmand, maar nog nooit zo hard als deze keer (ik liep ook nog nooit eerder zoveel als deze keer)

De laatste weken ben ik moe, zeer moe. Ik vecht al weken tegen de koortsblaasjes (en ik verlies duidelijk), en ik heb nu nog een ontstoken oog en vermoeidheidshoofdpijn.
Op de koop toe heb ik ook een loopblessure opgelopen (een verrekking, denk ik), dinsdag merkte ik al dat het in mijn linker bovenbeen niet goed zat, donderdag negeerde ik het, en vrijdag keerde ik na 1 km al terug omdat het echt niet goed aanvoelde.

Ondertussen heb ik al 3 dagen niet meer gelopen en ik hoop dat het morgen toch wel over is. Maar ik maak me er niet te druk in, uiteindelijk is het zware werk al gedaan en is rusten en recupereren nu het enige dat ik echt “moet” doen. En vermits ik een week verlof heb moet dat ook wel lukken.

Op vlak van gewicht lukt het deze week wat minder, hoewel ik toch vrij gezond gegeten heb. Ik vermoed dat mijn lichaam in overlevingsmodus is doordat ik zo moe ben, en dat het afvallen daardoor moeilijk gaat. Of misschien maak ik me wat wijs … dat kan ook.

Geen filmpje vandaag, maar ik ben er zeker van dat jullie wel een keertje zonder kunnen.

 

De cijfers

Aantal kilometers gelopen: 24 km
Gewicht (gemiddelde van week): 57,7 kg

Training 1: lopen van het werk naar huis
11.21 km – 1h:08m:58s – 06:09 min/km

Training 2: lopen van thuis naar het werk
11.24 km – 1h:06m:38s – 05:56 min/km

Training 3: geblesseerd
1.64 km – 10m:13s – 06:14 min/km

5 Comments

  1. Kaat 28 maart, 2016 at 22:22 - Reply

    Ik las een tijd geleden een studie (Baumeister) over wilskracht en dat dat toch in zekere zin een spier is. Voeding onder controle houden (= wilskracht), trainingen (wilskracht), je werk (wilskracht), je huishouden op orde (sociaal en organisatorisch) en ja … je zou wel een beetje moe worden.
    Maar het is zoals je zelf zegt : het grote werk is gedaan ! En het is ook de eerst keer niet meer, Yes you can !
    Sowieso dus mijn dikke (weeral) respect en chapeau af ! Wellicht komen nu rustiger weken (verlof + minder lopen) en ga je knallen en volop genieten in Wenen !

  2. misssexandthecity 29 maart, 2016 at 21:52 - Reply

    Vraagje, zou jij niet gebaad zijn bij wat eiwitshakes of extra aanvullingen?? Ik zou me niet teveel op dat gewicht focussen, het is nu niet dat er nog vetrollen wegmoeten hé, ik snap wel dat je het liefst zo weinig mogelijk gewicht meesleurt,….maar toch. Succes hé!!

    • Annelyse 31 maart, 2016 at 19:45

      Ik neem al extra vitaminen voorgeschreven door de dokter. Het wordt vooral tijd dat die marathon achter de rug is

  3. Echt petje af voor zo’n marathon én heel de training en voorbereiding die er bij komt. Hopelijk heb je snel terug wat meer energie!

    • Annelyse 1 april, 2016 at 21:53

      bedankt. Dat hoop ik ook … nog een dikke week om uit te rusten.

Leave A Comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.