9 redenen om vandaag nog je loopschoenen aan te trekken !!!

2017-10-24T22:38:39+00:00 september 11th, 2015|Categories: Uncategorized|Tags: , |10 Comments

2015-09-11_10-03-12

De goesting om te vertrekken is misschien niet direct aanwezig, en de energie lijkt er ook niet te zijn.
Maar dit zijn drogredenen!!!

Bij gebrek aan motivatie … lees dan toch eens deze redenen om je loopschoenen ‘wel’ aan te trekken.

1) Je figuur
Lopen is een goede aanvulling om je gewicht onder controle te houden.
Alhoewel we beter in cm praten dan in kg, want spieren die je kweekt zijn zwaarder dan het vet dat je verliest. Voor je figuur is dit dus sowieso een goede zaak.

2) Je goed in je vel voelen
Gewichtsverlies of niet …. lopers voelen zich beter in hun vel.

3) Energiepeil
Lopen geeft je meer energie, na het lopen voelen we ons meestal beter, gezonder en energieker dan net ervoor.

4) Buiten
De herfst komt eraan, lopen is de manier om te zorgen dat je genoeg buiten komt.

5) Me-time
Lopen is Me-time. Om je hoofd eens leeg te maken, om het huis eens te ontvluchten, of om eindelijk eens te luisteren naar die pod-cast.

6) Stress
Lopen vermindert stress. In hectische periodes is het dikwijls verstandiger te kiezen om ‘te gaan lopen’ dan om het ‘to-do lijstje af te werken’

7) Nooit spijt
Als je thuiskomt van een loopsessie voel je je sowieso goed … achteraf kan je enkel spijt hebben dat je niet gegaan bent, maar nooit van het feit dat je wel gegaan bent

8) Het gevoel nadien
Nadien voel je je zo trots op jezelf … alleen al daarvoor

9) Meeste effect
Lopen is de meest efficiënte sport, een rustige sessie van 30 minuten is voldoende om van bovenstaande effecten te kunnen proeven.

En wat is jouw motivatie om toch maar die schoenen aan te trekken en te vertrekken?

10 Comments

  1. Marjan Wens 11 september, 2015 at 10:19 - Reply

    Ik kwam gisteren moe van het werk dus had eigenlijk helemaal geen zin om te gaan lopen. Maar donderdagavond is loopavond, dus was er zowiezo al afgesproken met vriendinnen. Een vriendin kwam bij ons aan en zei: ik wou eigenlijk afbellen, want ben zo lui en op het werk zo druk, maarja we hadden afgesproken, dus toch maar gegaan.
    Een derde vriendin die net iets sneller loopt dan wij, liep ook mee. Zo hebben we 9,5 km gelopen tegen een tempo van 9km/uur. Het deed zo’n deugd toen ik aankwam. Echt zalig!
    Wij zijn met een groepje van 10 die regelmatig lopen wanneer het aankomt, dus we lopen niet altijd met allemaal samen. Zo kan je nog eens bijbabbelen zonder dat de kindjes er tussen komen :-) En je ziet elkaar meer waar ik ook gelukkiger van word.
    Voor mij ook niets dan voordelen!

  2. Wollige wolkjes 11 september, 2015 at 11:52 - Reply

    Allemaal heel goede redenen! Ik hou van lopen, al is het niet altijd makkelijk. Onlangs werd vastgesteld dat mijn schildklier veel te traag werkt, wat de gewichtstoename verklaart, ondanks sporten en redelijk gezond eten. Vandaag had ik er geen zin in. Me toch motiveren en die eerste 200m denken: alleen vallen is een goed excuus, blijven gaan! Val ik toch wel zeker. Terug naar huis gestrompeld en platte rust, omgeslagen voet en een been dat open ligt. Daar wordt bevelend hard van ? 1e x dat ik dat voorheb. Andere lopers ook al zoiets meegemaakt?

    • Annelyse 14 september, 2015 at 22:12

      ik ben wel al enkele keren gevallen … in het bos lopen is niet ideaal. Hopelijk snel herstel

  3. Wollige wolkjes 11 september, 2015 at 11:52 - Reply

    *ne mens ipv bevelend. Autocorrect

  4. valerie - voorgrond 11 september, 2015 at 13:38 - Reply

    goed plan! ik ga dat sebiet ook doen, voor dat de monsters van school moeten worden gehaald… :o)

  5. Liese 11 september, 2015 at 14:07 - Reply

    Daarnet was mijn shift gedaan om 10u15. Had mijn looptenue mee maar ik twijfelde door lichte hoofdpijn, maar ik ging toch…hoofdpijn kwam achteraf wel terug maar toch een uurtje gesport.

  6. Lieve 11 september, 2015 at 16:07 - Reply

    Ik ga voor 5, en een andere belangrijke motivatie voor mij is: beetje tetteren met loopvriendin. Hoe lang we ook lopen: als we klaar zijn, zijn we nog niet uitgepraat.

  7. Sylvie 11 september, 2015 at 18:16 - Reply

    Deze lijst lijkt me vrij volledig en correct :-)

  8. Heidi 14 september, 2015 at 17:14 - Reply

    *print uit en hangt op prikbord voor als ze weer eens geen zin heeft om aan te zetten* Aan de andere kant: gisteren wél gaan lopen en dan nog in de gietende regen :-)

    • Annelyse 14 september, 2015 at 22:06

      Daar kunnen lopers wel tegen hé … we zijn toch niet van suiker ;-)

Leave A Comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.