25 uitdagingen: Retroactief

//25 uitdagingen: Retroactief

Loop eens met een andere groep
Dit was echt een leuke en een spin-off van “loop eens met een andere partner”.
Tom, waarmee ik nog in het middelbaar zat stelde zich hiervoor kandidaat. Van ’t één kwam ’t ander en na verschillende emails, doodles volgde er een kleine reünie met geïntegreerde loop en pizza.
Tof en zeker voor herhaling vatbaar, want mijn middelbare schoolvriendjes (en aanhangsels) zijn super (en dat besef ik nu meer dan toen).

“Loop eens in de sneeuw” gecombineerd met “Loop eens als het vriest”
Een dik jaar geleden zou ik gezegd hebben dat je niet kon lopen in de sneeuw, dat sneeuw een gegronde reden voor een kleine pause was.
Inmiddels denk ik helemaal anders, ik ben altijd al een enthousiast loper geweest, maar het laatste jaar is er toch wel iets veranderd. Mede dankzij de heidejoggers en het endomondoteam.

Trouwens -nog even reclame- op 3 maart organiseren de heidejoggers hun winterjogging in het BLOSOdomein van Hofstade. U bent allen welkom om deel te nemen aan de kinderloop, 5km of 10km. Ikzelf zal u met vriendelijke lach begroeten aan de inschrijvingen. Maar we wijken af van het onderwerp …. de sneeuw dus.

Woensdag, loopdag, lag er dus nog een héél pak sneeuw op de voetpaden, zelfs de straten op het parcours waren niet sneeuwvrij.
Ik verwachtte al halvelings als enige van de loopclub op afspraak te zijn, maar ik onderschatte het ik-laat-me-niet-kennen-effect en we stonden er met vijf.

In elk geval, het was -6°C maar na een kilometer had ik het toch weer warm (en voelde ik me zelfs wat overdressed), er deden zich geen valpartijen voor en lopen op de sneeuw is toch wel een pak vermoeiender dan gewoon op verharde ondergrond. Ik deed 8,6km , maar het voelde aan als 10 ;-)

25 uitdagingen opgelijst (3/25 voltooid)

  1. Loop eens op blote voeten (aan het strand ofzo)
  2. Loop eens met de muziek van een ander
  3. Loop eens zonder muziek
  4. Loop eens vergezeld van een kindje (op fiets of step)
  5. Combineer 2 (of meer) verschillende sporttrainingen
  6. Doe eens aan trail-running (of iets wat daarop lijkt)
  7. Loop nog eens een wedstrijd met een kindje in de loopbuggy
  8. Loop een wedstrijd (die je nog nooit eerder liep)
  9. Loop eens met een andere partner
  10. Loop eens met een andere ‘groep’
  11. Loop eens van ’t werk naar huis (of omgekeerd)
  12. Laat je eens droppen
  13. Loop eens een volledige reeks interval (deze uit het programma van Evy Gruyaert 5->10km)
  14. Loop eens 10km in 52min of minder
  15. Verbeter je Coopertijd
  16. Verbreek je afstandsrecord (halve marathon)
  17. Loop eens een duurloop in de hartslagzone waar je moet zitten
  18. Loop eens op een andere locatie (binnenland)
  19. Loop eens op een andere locatie (buitenland)
  20. Loop eens op nog een andere locatie (buitenland)
  21. Loop eens in de sneeuw
  22. Loop eens als het vriest
  23. Loop eens in de regen
  24. Lees nog eens een boek over lopen
  25. Loop 1000 km in 2013
By | 2013-01-19T14:40:57+00:00 januari 19th, 2013|Tags: |3 Comments

3 Comments

  1. Julie Mestdagh 19 januari, 2013 at 21:48 - Reply

    Helemaal mee eens, je kan best lopen in de sneeuw, geen enkel probleem. En tegen alle verwachtingen in valt de koude ook wel goed mee. Je bent goed op dreef met je uitdagingen!

  2. An 20 januari, 2013 at 09:18 - Reply

    Trailrunning, dat spreekt mij wel aan.

  3. Tom 20 januari, 2013 at 22:40 - Reply

    Ik kan beamen dat je trager loopt in de sneeuw. Geraakte vanavond ook niet aan 10km/u maar het was wel eens leuk. Wat opvalt is dat het minder donker is tijdens een avondloop. Wel te onthouden voor de toekomst: niet lopen in de sneeuw als scheenbeenvliesontsteking goed op dreef is… Doet er echt geen goed aan :-s

Leave A Comment